Håller kundernas produktion igång

Att leverera materiel och förbrukningsvaror till produktionsföretag i tid kräver optimerade logistikprocesser och förståelse för marknaden.

Wurth– Vi stöttar kundernas underhåll och produktion så att allting fungerar genom att leverera produkter med precision. Rätt saker i rätt tid, säger Thomas Standfuss, divisionschef på Würth.

Würth är en kombination av ett logistikföretag, ett serviceföretag och ett säljbolag. Verksamheten har som mål är att hjälpa kunderna att effektivisera sin hantering av förbrukningsmaterial genom lösningar som skapar ordning och reda och som sänker företagets kostnader.

Würth är ett familjeägt bolag som har varit verksamt i över 70 år och har lång erfarenhet och kompetens av att leverera förbrukningsmaterial.

Hjälper kunderna att sköta sitt underhåll

Med regelbundna möten med kunden och rätt anpassade lagernivåer så kan Würth se till att det inte blir något stopp i produktionen hos kunderna.

– Vi har ett marknadsunikt koncept som heter ORSY, det står för ”ordning och reda satt i system” och är hjärtat i vårt erbjudande. ORSY förenklar och optimerar hanteringen av förbrukningsmaterial i din verksamhet.

Würth har Sveriges största säljkår och lyckas med det och sin expertis nå ut till kunderna för att kunna ha dialogen om leverans och lagerhållning bland annat, vilket är unikt.

– Extremt hög servicenivå är något som är förknippat med oss och som är vårt sätt att jobba, fortsätter Thomas Standfuss.

Digital integration

Genom att integrera kundernas inköpssystem med sitt eget ordersystem så skapar Würth en hög effektivitet i hanteringen av förbrukningsmaterial.

– Vi skräddarsyr digitala kataloger mot specifika kunder bland annat. Det är ett flexibelt system.

Har man koll på ordrarna så att det inte blir en massa små leveranser så leder det till minskade transporter och miljöpåverkan.

– Där har digitaliseringen hjälpt oss och kunderna att optimera leveranserna.

Första gången på Underhållsmässan

Det är första gången Würth är med på Underhållsmässan. Målet är att träffa potentiella beslutsfattare som ska leda till ökad försäljning och lönsamhet.

– Budskapet från vår monter ska vara hur vi kan effektivisera beställning och leverans av förbrukningsmaterial samt vår styrka i att hantera kemiska produkter. Vi har koll på lagar och förordningar som är förknippade med området. Vi har högt ställda förväntningar på Underhållsmässan, avslutar Thomas Standfuss.