Ahlsell vill se fler kvinnor i branschen

ahlsellAhlsell har ett stort fokus på mångfald som en viktig grundsten i sin personalpolicy. I samband med Underhållsmässan 2018 bjöd man in till en mingelkväll och inspirationsföreläsning för kvinnor i branschen. Under kvällen fanns även Ahlsells ledning på plats och berättade om företagets strategiska arbete med mångfald.

– Vi fick väldigt bra respons från deltagarna under kvällen och jag är väldigt stolt över att vi har detta som en av Ahlsells grundstenar för det har inte varit så i branschen tidigare. Det har skett en förändring de senaste två åren och det strävas efter att bli en jämnare fördelning så strategin är på god väg, berättar Camilla Jacobsson,
Marknadschef Division Industri Rör och Armatur.

Ahlsell har även arbetat PR-mässigt för att förmedla att jämställdhet är viktigt för dem, bland annat har de haft ett reportage i GP om hur det är att arbeta på Ahlsell och de är väldigt medvetna om hur de uttrycker sig i sin marknadsföring och vilken image de förmedlar.

Genom ett stort engagemang och fokuserat arbete lyckades Ahlsell dessutom plocka hem första pris i Underhållsmässans tävling ”Flest förhandsregistrerade besökare”. Stort grattis säger vi än en gång!

Idag har Ahlsell cirka 60 kvinnliga chefer jämfört med 20 stycken för 2 år sedan. Totalt är Ahlsell 2400 anställda i Sverige.