Röster från Underhållsmässan
Vad utställarna säger om Underhållsmässan
”En fantastisk mässa! Vi har haft ett jättelikt tryck i montern och fått ett antal hundra leads. Det är mycket bra, till och med bättre än på mässorna före pandemin. Årets besökare visade tydliga intressen och hade mer konkreta frågor kring våra erbjudanden, alltifrån skydd och säkerhet till svetsning och smart service, där vi kan bidra till att optimera effektiviteten hos kunden.”
Torleif Cumléus, chef teknisk försäljning, Swedol
”För oss är det personliga mötet med alla våra kunder, från Kiruna till Malmö, ovärderligt. På årets mässa satte vi fokus på hållbara industrikomponenter och industritjänster. Vi hade fullt tryck i montern och många bra diskussioner, kring alltifrån att sänka CO2-utsläpp till säkerhetsfrågor. Vi jobbar med partnerskap och vår breda kompetens på tjänstesidan gör att kunden kan få ut optimalt av de högkvalitativa produkter vi säljer. Vi är supernöjda!”
Jill Eriksson, sälj & marknad, Momentum Industrial
”Årets mässa har klart överträffat våra förväntningar: har haft ovanligt många besökare och hög kvalitet på besöken. I montern visade vi Optime, vår plattform för tillståndsövervakning som växt till ett helt ekosystem med vibration, temperatur och smart smörjning. Jag är överraskad över hur många leads vi fått, både från befintliga och nya potentiella kunder. Vi är självklart med igen 2026!”
Erik Askensjö, VD, Schaeffler Sverige
"På en stor skylt i vår monter ställde vi frågan: Behöver du verkligen ett nytt lager? Det gav upphov till många givande samtal, där vi fick förklara varför vi arbetar med att återvinna lager. Tanken är att vi vill ta vara på de värden som finns, vi reparerar lager som inte är uttjänt. Det blir garanterat lika bra som ett nytt. Kunden spar pengar, ledtiden blir kortare och viktigast av allt: vi spar på miljön och ökar hållbarheten. Vi mötte ett väldigt stort intresse på mässan."
John Öhrvall, nordisk servicechef, SKF
"Det här var första gången för oss på Underhållsmässan. Vi erbjuder additiv tillverkning och levererar 3D-printade detaljer. Vi ville visa fördelarna med metoden för underhållssektorn, t ex när det gäller spare parts on demand. Hållbarheten gynnas, materialsvinnet minskar och ledtiderna kortas. I montern visade vi bland annat värmeväxlare, printade av metallpulver. Inget går till spillo vid tillverkningen. Vi hade en strid ström av nyfikna besökare i montern."
Karin Holst, sales & marketing director, Amexci:
"Vi visade den stora vinsten, både för ekonomin och miljön, med våra energibesparande elmotorer. Genom att uppgradera sig från en IE3-motor, som är standard inom industrin idag, till den nya generationen IE5-motorer kan man minska elförbrukningen med över 40 procent. Vi har haft bra med besökare och fått många intressanta leads. Vi kommer att ställa ut igen 2026."
Tony Isaksson, VD, NORD Drivsystem